- Home
- Lista aktualności
- Można składać wnioski o dodatek osłonowy
- Opublikowano:
2022-01-04
Tagi: #pomocspołeczna
Można składać wnioski o dodatek osłonowy
Pruszczanie od 4 stycznia 2022 r. mogą składać wnioski o wypłatę dodatku osłonowego w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Pruszczu Gdańskim, który będzie realizatorem tego świadczenia.Wnioski można złożyć:
- elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP,
- osobiście w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pruszczu Gdańskim, ul. Niepodległości 9, (pon. 8:00-16:00 oraz wt.-pt. 7:30-15:30),
- listownie wysyłając wypełniony wniosek na adres Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Niepodległości 9, 83-000 Pruszcz Gdański.
- 2100 zł* w gospodarstwie jednoosobowym albo
- 1500 zł* na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.
Dodatek osłonowy wyniesie rocznie:
- gospodarstwo jednoosobowe – 400/500 zł*
- gospodarstwo 2-3 osobowe – 600/750 zł*
- gospodarstwo 4-5 osobowe – 850/1 062,50 zł*
- gospodarstwo 6 i więcej osobowe – 1 150/1 437,50 zł*
Sposób liczenia dochodu uzależniony jest od terminu złożenia wniosku. W przypadku złożenia wniosku o dodatek osłonowy w okresie:
- od 1 stycznia do 31 lipca – uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek o dodatek osłonowy, tj. dochód z 2020 r.
- od 1 sierpnia do 31 października – uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek o dodatek osłonowy, tj. dochód z 2021 r.
Pamiętaj: ustawa o dodatku osłonowym stanowi, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego. W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku osłonowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.
Do kiedy można składać wnioski o dodatek osłonowy?
Wnioski można składać do 31 października 2022 r.
Świadczenia przyznane na kompletne wnioski złożone w styczniu 2022 r. będą wypłacone w 2 równych ratach, tj. do 31 marca i do 2 grudnia. Te osoby, które nie złożą wniosku do końca stycznia, nadal będą mogły ubiegać się wsparcie. Wówczas muszą złożyć kompletny wniosek do 31 października 2022 r. W tym przypadku wypłata 100% dodatku zostanie zrealizowana najpóźniej do 2 grudnia 2022 r. Wnioski o wypłatę dodatku osłonowego złożone po dniu 31 października 2022 r. pozostaną bez rozpoznania.
Pamiętaj: o prawidłowym i uważnym wypełnieniu druku wniosku.
Ważne: wpisz w druk wniosku adres poczty elektronicznej (e-mail). Na wskazany we wniosku adres poczty elektronicznej będzie wysłana informacja o przyznaniu dodatku osłonowego.
Podstawa prawna dotycząca tego zagadnienia:
- Ustawa z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1).
- Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 3 stycznia 2022 r. w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku osłonowego (Dz.U. z 2020 r. poz. 2).
- Wniosek: https://mops-pruszczgd.naszbip.pl/czym-sie-zajmujemy/dodatek-oslonowy/n,wniosek-o-wyplate-dodatku-oslonowego
- Pytania i odpowiedzi dotyczące dodatku: https://www.gov.pl/web/klimat/pytania-i-odpowiedzi-dodatek-oslonowy