- Home
- Lista aktualności
- Dodatek węglowy - wsparcie dla gospodarstw domowych
- Opublikowano:
2022-08-12
Tagi: #dotacje , #świadczenia , #pomocspołeczna
Dodatek węglowy - wsparcie dla gospodarstw domowych
Weszła w życie ustawa o dodatku węglowym, który wesprze gospodarstwa domowe, których głównym źródłem ogrzewania jest węgiel lub paliwa węglopochodne.
Dodatek węglowy to 3 000 zł dla gospodarstw domowych, których głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe – zasilane węglem kamiennym, brykietem lub peletem, zawierającymi co najmniej 85% węgla kamiennego.
Najważniejsze informacje:
- dodatek przysługuje gospodarstwom, których źródło ogrzewania zostało zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB),
- w przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy,
- dodatek przyznawany jest jednorazowo,
- nie obowiązuje kryterium dochodowe,
- termin na składanie wniosków o wypłatę tego dodatku upływa 30 listopada 2022 r.,
- dodatek węglowy wypłaca się w terminie do miesiąca od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę.
Pełna treść ustawy o dodatku węglowym znajduje się w Dzienniku Ustaw RP.
Bieżącą realizacją spraw związanych z dodatkiem — przyjmowaniem i rozpatrywaniem wniosków — w Gminie Miejskiej Pruszcz Gdański będzie zajmował się Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Sekcja Świadczeń Rodzinnych.
Jak złożyć wniosek?
Wzór wniosku do pobrania znajduje się tutaj: Wnioski dostępne są również w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Pruszczu Gdańskim.Wniosek o wypłatę dodatku węglowego dla mieszkańców Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański można złożyć w formie:
- Papierowej:
Sekcja Świadczeń Rodzinnych, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pruszczu Gdańskim, przy ul. Niepodległości 9, w poniedziałek od 8:00 do 16:00 oraz od wtorku do piątku od 7:30 do 15:30, lub, - Elektronicznie:
za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
W przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku węglowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.
Więcej informacji na stronie internetowej MOPS-u: www.mopspruszczgdanski.pl/dodatek-mieszkaniowy-2