Image

Zostały 2 tygodnie na zgłoszenie projektu do Budżetu Obywatelskiego

Do 30 kwietnia 2023 r. Pruszczanie mogą składać swoje projekty do zrealizowania w ramach konsultacji społecznych Budżetu Obywatelskiego. Do dyspozycji mieszkańców z miejskich środków przeznaczone jest 600 tys. zł, a na realizację jednego projektu można przeznaczyć nie więcej niż 150 tys. zł. Wybrane przez mieszkańców projekty zostaną zaplanowane w budżecie miasta na rok 2024.

Budżet Obywatelski w istotny sposób wzmacnia zaangażowanie mieszkańców w sprawy społeczności lokalnej. Dzięki temu procesowi mieszkańcy mają bezpośredni wpływ na wybór zadań, a lokalne władze wiedzą więcej o potrzebach lokalnej społeczności.

Czas zgłaszania wniosków do Budżetu Obywatelskiego to moment, aby powiedzieć głośno, np. nie ma placu zabaw w mojej okolicy i chcielibyśmy go mieć, chcemy więcej zieleni, potrzebujemy parkingu przy placówce lub oświetlenia w miejscu częstego podejmowania aktywności przez mieszkańców. Są to ważne dla mieszkańców sprawy, a do ich realizacji wystarczy złożenie wniosku i wskazanie potrzeby.

Wnioski do Budżetu Obywatelskiego można składać w wersji elektronicznej za pomocą formularza znajdującego się na stronie bo.pruszcz-gdanski.pl lub w wersji papierowej w siedzibie Urzędu Miasta (ul. Grunwaldzka 20, 83-000 Pruszcz Gdański).