Aplikacja mobilna

Aplikacja Mieszkam w Pruszczu pozwala na korzystanie ze wszystkich funkcjonalności Karty Mieszkańca, w tym z pakietu bezpłatnych przejazdów (dotyczy tylko dzieci i młodzieży posiadających zweryfikowany Pakiet Bezpłatnych Przejazdów).

Co zyskujesz dzięki aplikacji:

  • aplikacja zastępuje fizyczną wersję karty,
  • na jej podstawie można skorzystać z uprawnień i zniżek,
  • pozwala na łatwe logowanie się na konto i przegląd swojego profilu,
  • ułatwia zarządzanie profilem rodziny,
  • przyspiesza wyszukiwanie aktualności i wydarzeń dotyczących karty,
  • umożliwia mobilny dostęp do aktualności i wydarzeń.
Ceny poszczególnych biletów widoczne są w aplikacji, natomiast pełne informacje dotyczące taryfy znajdują się na stronach:  
https://mzkzg.org
https://ztm.gda.pl/
https://zkmgdynia.pl
https://mzkwejherowo.pl
Płatność za zakupiony bilet odbywa się przy pomocy operatora Przelewy24 (szybki przelew online lub BLIK).
Niebawem dostępne będą także ApplePay i GooglePay.
Bilety w aplikacji mogą kupić wyłącznie użytkownicy, którzy posiadają aktywny Pakiet Mieszkańca.
W aplikacji można kupić bilety:
  • 4-godzinne,
  • 72-godzinne,
  • okresowe np. miesięczne, w tym łączone z przewoźnikami kolejowymi: SKM i POLREGIO.
Bilety te obowiązują w zależności od wybranej strefy, w miastach i gminach należących do Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej (MZKZG).
Według regulaminu PKM dzieci do 7 roku życia nie muszą posiadać w swoim profilu zdjęcia, jednak w przypadku, gdy chcemy korzystać z biletu okresowego zakupionego w aplikacji Mieszkam w Pruszczu – profil ze zdjęciem jest konieczny.

Pierwsze zdjęcie w profilu dziecka można dodać, logując się na swoje konto w systemie Pruszczańskiej Karty Mieszkańca (www.mieszkamwpruszczu.pl) na komputerze. Po zalogowaniu się, w prawym górnym rogu strony klikamy na guzik „Mój panel”, następnie z menu po lewej stronie wybieramy „Profil” i na wyświetlonej stronie klikamy "Zmień zdjęcie". Po pierwszym dodaniu zdjęcia i wylogowaniu, nie będzie możliwości jego samodzielnej zmiany. Zdjęcie musi być aktualne i pozwalać na prawidłową identyfikację osoby.

Zdjęcie można dodać także w Autoryzowanym Punkcie Obsługi. Do punktu należy przyjść osobiście i przekazać już wykonane zdjęcie, wydrukowane lub w wersji cyfrowej.

Aby dokonać zakupu biletu poprzez aplikację Mieszkam w Pruszczu należy:

  1. zalogować się w aplikacji Mieszkam w Pruszczu,
  2. wybrać panel karty (ikona karty na dole ekranu),
  3. kliknąć przycisk "kup bilet",
  4. wybrać kolejno właściwy typ oraz wariant biletu,
  5. zaznaczyć odpowiednią strefę,
  6. wybrać pożądany bilet.
  7. wpisać odpowiednią datę i godzin rozpoczęcia ważności biletu.
  8. dodać bilet do koszyka lub od razu przejść do płatności.
Aplikacja mobilna Mieszkam w Pruszczu pozwala na korzystanie z funkcjonalności Karty Mieszkańca, dlatego nie ma potrzeby posiadania plastikowej wersji karty.
↳ Login i hasło do aplikacji jest takie samo, jak to do konta na stronie www.mieszkamwpruszczu.pl. Do aplikacji można zalogować się za pomocą adresu e-mail lub telefonu i hasła. Można także skorzystać ze specjalnego kodu QR, który znajduje się w panelu mieszkańca po zalogowaniu.

↳ Aby zalogować się do aplikacji za pomocą kodu QR:
  1. Proszę wejść na www.mieszkamwpruszczu.pl i kliknąć zaloguj się.
  2. Na stronie pojawią się dane konta, proszę przejść na zakładkę Karta i pakiety.
  3. W prawej części ekranu u góry pojawią się do wyboru okienka z imionami członków rodziny, proszę wybrać tę osobę, na której konto chcemy się zalogować.
  4. Kiedy imię wybranej osoby podświetlone jest jako wybrane, po lewej stronie, pod menu znajdziemy baner z logo aplikacji i napis „Zaloguj Imię do aplikacji przez skanowanie kodu QR”.
  5. Proszę kliknąć to okno i pojawi się indywidualny kod logowania do aplikacji.
  6. Teraz na telefonie proszę włączyć aplikację Mieszkam w Pruszczu i na ekranie logowania obok nazwy Zaloguj kliknąć znak kodu QR.
  7. Ekran telefonu proszę skierować na kod QR, który wyświetla się na ekranie komputera i gotowe.
Logowanie do aplikacji kodem qr


Uwaga! Do aplikacji zalogujesz się po poprawnej weryfikacji Twojego konta, nie wcześniej.
 
Aplikacja Mieszkam w Pruszczu pozwala na korzystanie z pakietu bezpłatnych przejazdów dzieciom i młodzieży posiadającym zweryfikowany Pakiet Bezpłatnych Przejazdów. Wystarczy, że w czasie kontroli biletowej dziecko zaloguje się na swoje konto i pokaże kod kreskowy, który wyświetli się na pierwszej stronie. Do aplikacji zalogować się może dziecko, które do swojego konta ma dodany adres e-mail lub numer telefonu.

Jeśli chcesz, by Twoje dziecko mogło zalogować się do swojego konta w aplikacji, dodaj do jego konta jego osobisty adres e-mail lub numer telefonu komórkowego. Możesz to zrobić samodzielnie przez Panel Mieszkańca.
Aplikację Mieszkam w Pruszczu możesz pobrać, wchodząc w Sklep Play i wpisując w wyszukiwarkę hasło Mieszkam w Pruszczu. Następnie klikasz Zainstaluj – aplikacja zostanie zainstalowana na Twoim telefonie. Możesz też pobrać aplikację korzystając z:

- dla telefonów z Androidem: TUTAJ
- dla telefonów z iOS: TUTAJ
- dla telefonów z HarmonyOS: TUTAJ
ANDROID → Aby przełączyć się na konto innego członka rodziny, korzystając z telefonu z systemem Android, należy po zalogowaniu się do aplikacji wybrać imię użytkownika na białym pasku umieszczonym na górze ekranu głównego (przykładowe zaznaczenia wyróżnione zostały czarnym prostokątem na grafice poniżej).
 
Podgląd ustawień aplikacji Android


iOS → Aby przełączyć się na konto innego członka rodziny, korzystając z telefonu z systemem iOS, należy po zalogowaniu się do aplikacji wybrać imię użytkownika na czerwonym pasku umieszczonym na górze ekranu głównego (zaznaczenie wyróżnione zostało czarnym prostokątem na grafice poniżej). W oknie aplikacji pojawi się lista użytkowników, na której należy zaznaczyć wybranego użytkownika.
 
Podgląd ustawień aplikacji iOS


HarmonyOS Aby przełączyć się na konto innego członka rodziny, korzystając z telefonu z systemem HarmonyOS (Huawei), należy po zalogowaniu się do aplikacji wybrać imię użytkownika na czerwonym pasku umieszczonym na górze ekranu głównego (zaznaczenie wyróżnione zostało czarnym prostokątem na grafice poniżej). W oknie aplikacji pojawi się lista użytkowników, na której należy zaznaczyć wybranego użytkownika.
 
widok aplikacji telefon Huawei

Dostęp do kont wszystkich członków rodziny ma tylko administrator konta rodziny (jedna z osób dorosłych, będących członkiem rodziny) lub osoba, której administrator rodziny włączył taką funkcję w zakładce rodzina przy członku rodziny.
 
Aby skorzystać z bezpłatnych wejść/rabatów poprzez aplikację należy zalogować się na swoje konto w aplikacji. Po zalogowaniu wyświetlą się Twoje dane wraz z kodem kreskowym, który należy pokazać obsłudze danego punktu.

Potrzebujesz Pomocy?



+48 58 775 99 64
pn: 9:00 - 17:00 wt-pt: 7:30-15:30