- Home
- FAQ
Pytania ogólne
Tak, możesz złożyć wniosek w imieniu innych osób pełnoletnich, z którymi zamieszkujesz pod tym samym adresem pod warunkiem, że:
- zostałeś przez nich do tego upoważniony,
- poinformowałeś ich o zakresie, do którego zostaną wykorzystane ich dane osobowe,
- jesteś osobą Uprawnioną do korzystania z Pruszczańskiej Karty Mieszkańca,
- każda z tych osób jest osobą Uprawnioną do korzystania z Pruszczańskiej Karty Mieszkańca .
Dla każdej osoby pełnoletniej, w imieniu której wnioskujesz o wydanie Pruszczańskiej Karty Mieszkańca, wymagany jest indywidualny adres e-mail tej osoby.
Na podany w procesie rejestracji konta innej osoby pełnoletniej adres e-mail zostanie wysłany aktywny link potwierdzenia założenia konta oraz potwierdzenia wyrażenia zgody na zarządzanie kontem w ramach konta rodzinnego, administrowanego przez Ciebie.
Jeżeli link nie zostanie kliknięty, umowa nie zostanie zawarta, konto innej osoby pełnoletniej będzie nieaktywne i zostanie usunięte z systemu w ciągu 30 dni od dnia przesłania linka potwierdzającego.
Wasze konta będą połączone w ramach Konta Rodzinnego, którego Ty będziesz administratorem.
Co to oznacza w praktyce?
Będziesz miał wgląd w wykorzystane rabaty i darmowe wejścia innej osoby pełnoletniej, będziesz mógł edytować jej dane osobowe (w tym adres zamieszkania), zainteresowania, wyrażać i cofać zgody, np. na wysyłkę newslettera.
W każdej chwili możesz odłączyć konto innej osoby pełnoletniej od swojego konta poprzez zalogowanie się na swoje Konto Użytkownika w Systemie Pruszczańskiej Karty Mieszkańca poprzez stronę www.mieszkamwpruszczu.pl, przejście do zakładki Rodzina i kliknięcie w przycisk odłącz osobę. Na adres e-mail innej osoby pełnoletniej zostanie wysłany link z informacją na temat odłączenia konta.
Inna osoba pełnoletnia może w każdej chwili samodzielnie odłączyć swoje Konto Użytkownika od Konta Rodzinnego.
Może tego dokonać poprzez:
- zalogowanie się na swoje Konto Użytkownika w Systemie Karty Mieszkańca poprzez stronę www.mieszkamwpruszczu.pl
- przejście do zakładki Rodzina i kliknięcie w przycisk Odłącz konto od Rodziny.
- na adres e-mail innej osoby pełnoletniej oraz Administratora Konta Rodzinnego zostanie wysłany link z informacją na temat odłączenia konta.
- Pruszczańska Karta Mieszkańca wydawana jest bezpłatnie.
- Opłata jest naliczana wyłącznie w przypadku zgubienia lub zniszczenia karty, kiedy konieczne jest wydanie duplikatu.
- Duplikat Karty w formie plastikowej wydawany jest po uiszczeniu opłaty w wysokości 20 zł.
Do otrzymania Pruszczańskiej Karty Mieszkańca wraz z Pakietem Mieszkańca uprawnione są osoby zameldowane w Pruszczu Gdańskim na pobyt stały lub czasowy. Uprawnienie zostanie zweryfikowane przez Referat Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Pruszcz Gdański i poza deklaracją nie potrzeba dodawać dokumentów.
Uprawnione są również osoby rozliczające się z podatku dochodowego w Urzędzie Skarbowym Pruszczu Gdańskim. Warunkiem jest podanie jako adres zamieszkania adres na terenie miasta Pruszcz Gdański. W tym wypadku weryfikacja następuje na podstawie PIT 37, PIT 38, PIT 36, PIT 28, PIT 36L lub PIT 40A, który wskazuje, że dana osoba faktycznie rozliczyła swój podatek w Urzędzie Skarbowym w Pruszczu Gdańskim, wskazując miejsce zamieszkania miasto Pruszcz Gdański. Uwaga: PIT 11, który otrzymujemy od pracodawcy, jest dokumentem informacyjnym i nie wskazuje ostatecznie, gdzie PIT został rozliczony.
Uprawnione do korzystania z Karty Mieszkańca są także osoby niepełnoletnie (dzieci od 7 do 18 lat), oraz uczące się do 25 roku życia, których Przedstawiciel Ustawowy jest Osobą Uprawnioną, założył Konto Rodzinne w Systemie Karty Mieszkańca, a także posiada aktywny Pakiet Mieszkańca.
1. Wejdź na www.mieszkamwpruszczu.pl
2. Kliknij Zaloguj
3. Kliknij Nie pamiętam hasła
4. Wpisz swój adres e-mail, na który zostało zarejestrowane konto
5. Kliknij Wyślij link/SMS
Jeśli dłuższą chwilę nie dostajesz wiadomości, upewnij się, że podałeś właściwy adres e-mail oraz sprawdź m.in. folder SPAM, być może wiadomość wpadła zamiast do skrzynki odbiorczej to do innego folderu Twojej poczty.
Kartę można odebrać w Autoryzowanym Punkcie Obsługi - Referacie Spraw Obywatelskich w Urzędzie Miasta w Pruszczu Gdańskim - w godzinach pracy urzędu, tj:
poniedziałek - 09:00 - 17:00
środa - 07:30 - 15:30
wtorek, czwartek, piątek - 07:30 - 14:00.
Aby odebrać Kartę po złożeniu wniosku online należy okazać potwierdzenie, które otrzymało się drogą mailową po weryfikacji danych. Potwierdzenie to oznacza też, że Karta i Pakiet Mieszkańca są już aktywne online, w aplikacji. Na weryfikację danych i przesłanie potwierdzenia Autoryzowany Punkt Obsługi ma 14 dni.
Jeśli wniosek został złożony online i do tej pory mieszkaniec korzystał tylko z karty w formie elektronicznej (w aplikacji), w każdej chwili może otrzymać kartę w wersji plastikowej - wystarczy podejść z dokumentem tożsamości do Autoryzowanego Punktu Obsługi. Dotyczy to wszystkich osób, których wniosek o kartę i Pakiet Mieszkańca został zweryfikowany pozytywnie.
- Online na www.mieszkamwpruszczu.pl
- Osobiście w Urzędzie Miasta w Pruszczu Gdańskim, w Referacie Spraw Obywatelskich (parter budynku).
Osoby zainteresowane prosimy o kontakt z Referatem Współpracy i Promocji, parter@mieszkamwpruszczu.pl, tel. +48 58 775 99 58, +48 58 775 99 59
Przedłużenie uprawnień online:
- Zaloguj się na swoje konto na stronie www.mieszkamwpruszczu.pl.
- Przejdź do zakładki „Karta i pakiety” w menu po lewej stronie.
- Kliknij przycisk „+ Dodaj nowe pakiety lub przedłuż uprawnienia do karty”.
- Wybierz „Przedłuż uprawnienia do karty”.
- Wybierz z rozwijanej listy kryterium kwalifikacji do programu.
- Jeśli weryfikujesz się jako mieszkaniec Pruszcza Gdańskiego przy pomocy rozliczenia podatku PIT, poprosimy Cię o dołączenie pierwszej strony bieżącej deklaracji rozliczenia, opatrzonej prezentatą Urzędu Skarbowego w Pruszczu Gdańskim (pieczątką wpływu) lub z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru PIT (UPO).
Datę ważności swojego uprawnienia do karty możesz sprawdzić w zakładce „Profil” po zalogowaniu na swoje konto.
1. jest zameldowana na pobyt stały w mieście Pruszcz Gdański,
2. jest zameldowana na pobyt czasowy w mieście Pruszcz Gdański,
3. rozlicza podatek PIT w Urzędzie Skarbowym w Pruszczu Gdańskim, wskazując jako miejsce zamieszkania adres na terenie w miasta Pruszcz Gdański.
Osoba Uprawniona do otrzymania Karty może wnioskować o wydanie Karty w imieniu:
1. dzieci od 7 roku życia do ukończenia 18 roku życia lub
2. dzieci od 7 roku życia do ukończenia 25 roku życia w przypadku, gdy dziecko uczy się lub studiuje, lub
3. dzieci od 7 roku życia bez ograniczenia wieku w przypadku dzieci niepełnosprawnych pozostających pod opieką rodzica.
Dzieci do 6 roku życia korzystają z ulg i zniżek przypisanych do konta rodzica.
- Osoby zameldowane weryfikujemy samodzielnie. Oznacza to, że wystarczy nam Twoja deklaracja, że jesteś zameldowany w mieście Pruszcz Gdański, my zweryfikujemy to w naszej bazie i potwierdzimy prawdziwość złożonej deklaracji.
- Osoby rozliczające podatek PIT, weryfikujemy za pomocą dokumentu potwierdzającego rozliczenie się z podatku dochodowego w Urzędzie Skarbowym w Pruszczu Gdańskim, wskazując jako adres zamieszkania Miasto Pruszcz Gdański. Do weryfikacji przedstawia się pierwszą stronę PIT opatrzoną prezentatą Urzędu Skarbowego (pieczątką wpływu) lub z potwierdzeniem jego złożenia (UPO).
- online za pośrednictwem strony www.mieszkamwpruszczu.pl (zakładka Zaloguj).
- w wersji papierowej w punkcie odbioru - Referacie Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Pruszcz Gdański - czynne w poniedziałki od 09:00 do 17:00, w środy od 07:30 do 15:30 oraz we wtorki, czwartki i piątki od 07:30 do 14:00.
Potrzebujesz Pomocy?
kontakt@mieszkamwpruszczu.pl+48 58 775 99 64
pn: 9:00 - 17:00 wt-pt: 7:30-15:30