Pytania ogólne

Tak, możesz złożyć wniosek w imieniu innych osób pełnoletnich, z którymi zamieszkujesz pod tym samym adresem pod warunkiem, że:

  • zostałeś przez nich do tego upoważniony,
  • poinformowałeś ich o zakresie, do którego zostaną wykorzystane ich dane osobowe,
  • jesteś osobą Uprawnioną do korzystania z Pruszczańskiej Karty Mieszkańca,
  • każda z tych osób jest osobą Uprawnioną do korzystania z Pruszczańskiej Karty Mieszkańca .

Dla każdej osoby pełnoletniej, w imieniu której wnioskujesz o wydanie Pruszczańskiej Karty Mieszkańca, wymagany jest indywidualny adres e-mail tej osoby.

Na podany w procesie rejestracji konta innej osoby pełnoletniej adres e-mail zostanie wysłany aktywny link potwierdzenia założenia konta oraz potwierdzenia wyrażenia zgody na zarządzanie kontem w ramach konta rodzinnego, administrowanego przez Ciebie.

Jeżeli link nie zostanie kliknięty, umowa nie zostanie zawarta, konto innej osoby pełnoletniej będzie nieaktywne i zostanie usunięte z systemu w ciągu 30 dni od dnia przesłania linka potwierdzającego.

Wasze konta będą połączone w ramach Konta Rodzinnego, którego Ty będziesz administratorem.

Co to oznacza w praktyce?

Będziesz miał wgląd w wykorzystane rabaty i darmowe wejścia innej osoby pełnoletniej, będziesz mógł edytować jej dane osobowe (w tym adres zamieszkania), zainteresowania, wyrażać i cofać zgody, np. na wysyłkę newslettera.

W każdej chwili możesz odłączyć konto innej osoby pełnoletniej od swojego konta poprzez zalogowanie się na swoje Konto Użytkownika w Systemie Pruszczańskiej Karty Mieszkańca poprzez stronę www.mieszkamwpruszczu.pl, przejście do zakładki Rodzina i kliknięcie w przycisk odłącz osobę. Na adres e-mail innej osoby pełnoletniej zostanie wysłany link z informacją na temat odłączenia konta.

Inna osoba pełnoletnia może w każdej chwili samodzielnie odłączyć swoje Konto Użytkownika od Konta Rodzinnego.

Może tego dokonać poprzez:

  • zalogowanie się na swoje Konto Użytkownika w Systemie Karty Mieszkańca poprzez stronę www.mieszkamwpruszczu.pl
  • przejście do zakładki Rodzina i kliknięcie w przycisk Odłącz konto od Rodziny.
  • na adres e-mail innej osoby pełnoletniej oraz Administratora Konta Rodzinnego zostanie wysłany link z informacją na temat odłączenia konta.
Aplikacja Mieszkam w Pruszczu pozwala na korzystanie z funkcjonalności Karty Mieszkańca, dlatego nie ma potrzeby posiadania plastikowej wersji Karty Mieszkańca.
  1. Pruszczańska Karta Mieszkańca wydawana jest bezpłatnie.
  2. Opłata jest naliczana wyłącznie w przypadku zgubienia lub zniszczenia karty, kiedy konieczne jest wydanie duplikatu.
  3. Duplikat Karty w formie plastikowej wydawany jest po uiszczeniu opłaty w wysokości 20 zł.
Pruszczańska Karta Mieszkańca (PKM) to program oferujący zniżki, ulgi i dodatkowe korzyści dla mieszkańców miasta Pruszcz Gdański. Karta występuje w wersji plastikowej lub elektronicznej dostępnej w aplikacji mobilnej o nazwie Mieszkam w Pruszczu.
Pruszczańska Karta Mieszkańca oferuje szeroki wachlarz ulg i zniżek. W ramach karty dostępne są zarówno usługi całkowicie bezpłatne, takie jak korzystanie z linii autobusowych 107 i 307 przy aktywnym Pakiecie Mieszkańca, jak i usługi zniżkowe, obejmujące rabaty od 10% do 50% – zależnie od oferty Partnera oraz grupy docelowej. Szczegółowe informacje o przysługujących ulgach i korzyściach znajdziesz w opisie każdego Pakietu. Sprawdź i korzystaj z licznych możliwości, jakie oferuje Pruszczańska Karta Mieszkańca!

Dodatkowo, w ramach programu, w aplikacji mobilnej można kupić bilety na komunikację miejską, które podlegają zniżkom udzielonym przez Partnera według ogólnie obowiązujących zasad niezwiązanych bezpośrednio z Kartą Mieszkańca. Sprawdź i korzystaj z licznych możliwości, jakie oferuje Pruszczańska Karta Mieszkańca!
Nie, zarówno Pruszczańska Karta Mieszkańca, jak i pakiety dostępne w ramach karty uczestnicy programu otrzymują bezpłatnie.

W przypadku zgubienia lub uszkodzenia karty plastikowej możliwe jest uzyskanie jej duplikatu. Wyrobienie duplikatu karty wiąże się z opłatą administracyjną, której wysokość jest określona w regulaminie programu. Szczegóły dotyczące procedury uzyskania duplikatu można znaleźć w regulaminie lub w punktach obsługi.

Do otrzymania Pruszczańskiej Karty Mieszkańca wraz z Pakietem Mieszkańca uprawnione są osoby zameldowane w Pruszczu Gdańskim na pobyt stały lub czasowy. Uprawnienie zostanie zweryfikowane przez Referat Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Pruszcz Gdański i poza deklaracją nie potrzeba dodawać dokumentów.

Uprawnione są również osoby rozliczające się z podatku dochodowego w Urzędzie Skarbowym Pruszczu Gdańskim. Warunkiem jest podanie jako adres zamieszkania adres na terenie miasta Pruszcz Gdański. W tym wypadku weryfikacja następuje na podstawie PIT 37, PIT 38, PIT 36, PIT 28, PIT 36L lub PIT 40A, który wskazuje, że dana osoba faktycznie rozliczyła swój podatek w Urzędzie Skarbowym w Pruszczu Gdańskim, wskazując miejsce zamieszkania miasto Pruszcz Gdański. Uwaga: PIT 11, który otrzymujemy od pracodawcy, jest dokumentem informacyjnym i nie wskazuje ostatecznie, gdzie PIT został rozliczony.

Uprawnione do korzystania z Karty Mieszkańca są także osoby niepełnoletnie (dzieci od 7 do 18 lat), oraz uczące się do 25 roku życia, których Przedstawiciel Ustawowy jest Osobą Uprawnioną, założył Konto Rodzinne w Systemie Karty Mieszkańca, a także posiada aktywny Pakiet Mieszkańca.

Jeśli zdarzy Ci się zapomnieć hasła, zawsze możesz skorzystać z opcji przypomnienia. Poniżej instrukcja jak z niej skorzystać:

1. Wejdź na www.mieszkamwpruszczu.pl
2. Kliknij Zaloguj

3. Kliknij Nie pamiętam hasła

4. Wpisz swój adres e-mail, na który zostało zarejestrowane konto

5. Kliknij Wyślij link/SMS



Jeśli dłuższą chwilę nie dostajesz wiadomości, upewnij się, że podałeś właściwy adres e-mail oraz sprawdź m.in. folder SPAM, być może wiadomość wpadła zamiast do skrzynki odbiorczej to do innego folderu Twojej poczty.
  • Uprawnienia do karty:
    Ważność uprawnień do korzystania z karty zależy od sposobu weryfikacji:

    • Na podstawie zameldowania na pobyt stały: Uprawnienia są ważne przez 3 lata od daty weryfikacji.
    • Na podstawie zameldowania na pobyt czasowy: Uprawnienia są ważne do końca okresu zameldowania, ale nie dłużej niż 3 lata.
    • Na podstawie rozliczenia PIT w Urzędzie Skarbowym w Pruszczu Gdańskim: Uprawnienia są ważne przez rok, do 10 maja następnego roku kalendarzowego.
  • Pakiet Mieszkańca:
    Ważny zawsze do 31 maja danego roku, niezależnie od daty przyznania, lecz nie dłużej niż rok od daty aktywacji.

  • Pakiet Bezpłatnych Przejazdów:
    Ważny do 31 października następnego roku szkolnego.

  • Pakiet Dużej Rodziny:
    Ważny do 31 października każdego roku.

  • Pakiet Seniora i Pakiet GPSZOK:
    Ważne przez okres aktywności Pakietu Mieszkańca.

W przypadku wygaśnięcia któregokolwiek z pakietów należy go odnowić, aby zachować dostęp do ulg i zniżek. Szczegółowe zasady odnawiania pakietów znajdziesz w regulaminie programu lub na stronie internetowej Pruszczańskiej Karty Mieszkańca w zakładce Pakiety. 😊

Wypełnij wniosek o Pakiet Mieszkańca dostępny na stronie mieszkamwpruszczu.pl lub w punkcie obsługi. Do wniosku dołącz zdjęcie oraz dokument potwierdzający zameldowanie lub rozliczanie podatku PIT w Pruszczu Gdańskim.

Kartę można odebrać w Autoryzowanym Punkcie Obsługi - Referacie Spraw Obywatelskich w Urzędzie Miasta w Pruszczu Gdańskim - w godzinach pracy urzędu, tj:
poniedziałek - 09:00 - 17:00
środa - 07:30 - 15:30
wtorek, czwartek, piątek - 07:30 - 14:00.

Aby odebrać Kartę po złożeniu wniosku online należy okazać potwierdzenie, które otrzymało się drogą mailową po weryfikacji danych. Potwierdzenie to oznacza też, że Karta i Pakiet Mieszkańca są już aktywne online, w aplikacji. Na weryfikację danych i przesłanie potwierdzenia Autoryzowany Punkt Obsługi ma 14 dni.

Jeśli wniosek został złożony online i do tej pory mieszkaniec korzystał tylko z karty w formie elektronicznej (w aplikacji), w każdej chwili może otrzymać kartę w wersji plastikowej - wystarczy podejść z dokumentem tożsamości do Autoryzowanego Punktu Obsługi. Dotyczy to wszystkich osób, których wniosek o kartę i Pakiet Mieszkańca został zweryfikowany pozytywnie.

Tak. Odebranie karty fizycznej jest nieobowiązkowe. Można korzystać wyłącznie z karty elektronicznej dostępnej w aplikacji lub korzystać z nich obu. Wybór należy do mieszkańca.
Osoba pełnoletnia, zameldowana w mieście Pruszcz Gdański lub/i rozliczająca się z podatku dochodowego w Pruszczu Gdańskim i wskazująca jako miejsce zamieszkania miasto Pruszcz Gdański.
  1. Online na www.mieszkamwpruszczu.pl
  2. Osobiście w Urzędzie Miasta w Pruszczu Gdańskim, w Referacie Spraw Obywatelskich (parter budynku).
Do udziału w Programie w każdej chwili jego trwania, mogą przystąpić wszyscy przedsiębiorcy/usługodawcy którzy są gotowi udzielić rabatów i zniżek. Przystępując do Karty Pruszczanina Partner ma szanse promować i zwiększać rozpoznawalność własnej działalności. Ponadto ma okazję do nawiązania pozytywnej relacji z lokalnymi klientami.
Osoby zainteresowane prosimy o kontakt z Referatem Współpracy i Promocji, parter@mieszkamwpruszczu.pl, tel. +48 58 775 99 58, +48 58 775 99 59
Jeśli podsiadasz aktywny Pakiet Mieszkańca, ale wygasły Twoje uprawnienia do karty i chcesz je przedłużyć (czyli ponownie zweryfikować siebie jako mieszkańca Pruszcza Gdańskiego) możesz zrobić to online lub osobiście w punkcie obsługi.

Przedłużenie uprawnień online:
  1. Zaloguj się na swoje konto na stronie www.mieszkamwpruszczu.pl.
  2. Przejdź do zakładki „Karta i pakiety” w menu po lewej stronie.
  3. Kliknij przycisk „+ Dodaj nowe pakiety lub przedłuż uprawnienia do karty”.
  4. Wybierz „Przedłuż uprawnienia do karty”.
  5. Wybierz z rozwijanej listy kryterium kwalifikacji do programu.
  6. Jeśli weryfikujesz się jako mieszkaniec Pruszcza Gdańskiego przy pomocy rozliczenia podatku PIT, poprosimy Cię o dołączenie pierwszej strony bieżącej deklaracji rozliczenia, opatrzonej prezentatą Urzędu Skarbowego w Pruszczu Gdańskim (pieczątką wpływu) lub z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru PIT (UPO).
Możesz zrobić to również osobiście – w tym celu przyjdź do Autoryzowanego Punktu Obsługi Pruszczańskiej Karty Mieszkańca.
Datę ważności swojego uprawnienia do karty możesz sprawdzić w zakładce „Profil” po zalogowaniu na swoje konto.
 
Pruszczańską Kartę Mieszkańca może otrzymać każda osoba pełnoletnia, która spełnia przynajmniej jeden z poniższych warunków:
1. jest zameldowana na pobyt stały w mieście Pruszcz Gdański,
2. jest zameldowana na pobyt czasowy w mieście Pruszcz Gdański,
3. rozlicza podatek PIT w Urzędzie Skarbowym w Pruszczu Gdańskim, wskazując jako miejsce zamieszkania adres na terenie w miasta Pruszcz Gdański.

Osoba Uprawniona do otrzymania Karty może wnioskować o wydanie Karty w imieniu:
1. dzieci od 7 roku życia do ukończenia 18 roku życia lub
2. dzieci od 7 roku życia do ukończenia 25 roku życia w przypadku, gdy dziecko uczy się lub studiuje, lub
3. dzieci od 7 roku życia bez ograniczenia wieku w przypadku dzieci niepełnosprawnych pozostających pod opieką rodzica.

Dzieci do 6 roku życia korzystają z ulg i zniżek przypisanych do konta rodzica.
W przypadku utraty Karty należy zalogować się̨ na swoje konto i zablokować zagubioną Kartę. Następnie należy udać się do Urzędu Miasta Pruszcz Gdański, do Referatu Spraw Obywatelskich (punkt odbioru) i złożyć wniosek o wydanie duplikatu Karty. Duplikat kosztuje 20 zł.
  1. Osoby zameldowane weryfikujemy samodzielnie. Oznacza to, że wystarczy nam Twoja deklaracja, że jesteś zameldowany w mieście Pruszcz Gdański, my zweryfikujemy to w naszej bazie i potwierdzimy prawdziwość złożonej deklaracji.
  2. Osoby rozliczające podatek PIT, weryfikujemy za pomocą dokumentu potwierdzającego rozliczenie się z podatku dochodowego w Urzędzie Skarbowym w Pruszczu Gdańskim, wskazując jako adres zamieszkania Miasto Pruszcz Gdański. Do weryfikacji przedstawia się pierwszą stronę PIT opatrzoną prezentatą Urzędu Skarbowego (pieczątką wpływu) lub z potwierdzeniem jego złożenia (UPO).

Potrzebujesz Pomocy?



+48 58 775 99 64
pn: 9:00 - 17:00 wt-pt: 7:30-15:30